Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu niż przekonując przypuszczalnego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
dom produkcyjny Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, dlatego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie poprawnie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca mógł samodzielnie zaprojektować swój prywatny smak deseru, integrując pojedyncze jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby konsument, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały ciąg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on dobry technicznie i banalny.